Bianca Hau
15 November 2021
Îndepărtarea ruginii de pe balamalele portierelor și de pe dispozitivele de ridicare ale mașinii, în general, poate fi necesară. Mai ales dacă vrem să ținem pasul cu întreținerea de rutină de-a lungul timpului. După câțiva ani de utilizare, în special în zonele în care plouă abundent și temperatura scade cu mai multe grade sub zero, balamalele portierelor, haioanele, plafoanele și capotele pot începe să sufere. Acestea încep să scârțâie, uneori foarte tare, devin rigide și greu de deschis și de închis. Există, de asemenea, pericolul formării ruginii care trebuie combătut imediat, îndepărtând rugina deja formată și creând condiții care vor împiedica noile depuneri. Indiferent dacă aceste semne sunt sau nu deja prezente, se recomandă efectuarea întreținerii și lubrifierii regulate asupra sistemelor de închidere și de rotație pentru îndepărtarea ruginii de pe balamalele portierelor.
Primul pas important este curățarea și degresarea componentelor externe ale balamalelor ușilor. Acestea sunt deseori acoperite cu vaselină întărită și uscată. Uneori se formează o mâzgă închisă la culoare și, la fel de des, un stat fin de rugină. Această operațiune poate fi efectuată folosind produsul multifuncțional WD-40. Dacă depunerile sunt îngroșate sau întărite, poate fi folosit degresantul cu acțiune rapidă WD-40 Specialist Degreaser. Acesta îndepărtează rapid grăsimea, uleiul și murdăria, fără a lăsa reziduuri. Finalizați acest prim pas ștergând cu o lavetă sau hârtie.
Dacă observi urme de rugină, trebuie să acționezi rapid pentru a împiedica răspândirea acesteia și deteriorarea metalului. Amploarea acestei operațiuni depinde de cât de multă rugină s-a format și, în cazurile cele mai grave, poate necesita îndepărtarea radicală a unei porțiuni din vopsea, până la nivelul metalului, urmată de aplicarea unui inhibitor de rugină și vopsirea prin pulverizare. În cazuri mai puțin grave, îți recomandăm o șmirgheluire ușoară a părții ruginite și aplicarea unei pelicule de produs multifuncțional WD-40 pentru a proteja metalul împotriva ruginii și a coroziunii, penetrând și lubrifiind componentele blocate, eliminând și protejând toate suprafețele împotriva umidității. Acesta îndepărtează grăsimea, gudronul și petele de adeziv de pe orice suprafață neporoasă. Aplică cu regularitate pentru a împiedica apariția ruginii.
Trebuie verificate capetele șuruburilor sau bolțurilor care (la unele mașini) fixează partea fixă a balamalelor de caroserie. Nu este neobișnuit ca aceste elemente de prindere să se slăbească. Folosește o șurubelniță sau o cheie potrivită pentru a le strânge. Următorul pas este lubrifierea. Știfturile balamalei sunt deseori protejate de un capac din plastic ce trebuie îndepărtat. Pentru aceasta, poate fi folosit lubrifiantul uscat anti-frecare WD-40 Specialist Dry PRFE Acesta se usucă rapid, lăsând o peliculă uscată pe articulație, care permite o mai bună lubrifiere fără a atrage praf, murdărie și grăsime. În cele din urmă, așază la loc capacele de protecție (dacă există) pe știfturi. Brațul de ghidaj orizontal care glisează în interiorul ușii trebuie, de asemenea, lubrifiat cu același produs, însă este foarte bun și Lubrifiantul cu PTFE de înaltă performanță WD-40 Specialist.
Și aceste elemente sunt montate pe balamale și au sisteme diferite pentru a le ține deschise, deplasare cu amortizare etc. Piesele rotative (balamale etc.) trebuie întreținute în aceeași manieră cu ușile, folosind aceleași produse indicate mai sus. Atenție particulară trebuie acordată telescoapelor de amortizare (mici amortizoare pe ulei) ce se regăsesc la unele modele de mașini, care țin capota sau portbagajul deschis. Telescopul de oțel ruginește foarte rar, însă are tendința de a înțepeni. Tratează-l cu lubrifiantul siliconic cu aplicare curată WD-40 Specialist Silicone . Acesta nu atrage praful și are proprietăți de lubrifiere excelente, pentru a asigura mișcarea perfectă a componentelor. În cazul în care acesta pierde din compresie și nu mai ține capota ridicată, sistemul trebuie înlocuit.
Unele mașini și dubițe au uși culisante care se deplasează de-a lungul lateralului vehiculului, atunci când sunt deschise. Balamalele, articulațiile și pivoții trebuie tratate conform indicațiilor de mai sus și culisele în care ușile culisează trebuie examinate cu atenție pentru identificarea corpurilor străine, apoi aspirate, spălate, uscate și lubrifiate cu lubrifiant cu PTFE WD -40 Specialist de înaltă performanță. Dacă se identifică un comportament rigid ce poate fi cauzat de apa de ploaie, poate fi de ajutor lubrifiantul siliconic WD-40 Specialist.
Exonerare a responsabilității
Utilizările indicate și descrise pentru produsele WD-40 au fost furnizate societății WD-40 de către utilizatorii înșiși. Aceste utilizări nu au fost testate de Compania WD-40 și nu constituie o recomandare sau sugestie pentru utilizare de către compania WD-40. Bunul simț ar trebui exercitat ori de câte ori se utilizează produsele companiei WD-40. Respectați întotdeauna instrucțiunile și respectați avertismentele afișate pe ambalaj.
17 September 2020
9 June 2020
13 October 2021
Datorită formulei anti-fricțiune acest spray este perfect pentru mecanisme cu utilizare frecventă sau repetitivă, care necesită protecție împotriva uzurii zilnice, cum ar fi șinele de uși și ferestre, lanțuri și role, unelte electrice, burghie și încuietori.
© 2025 WD-40 Company.
Toate drepturile rezervate