Bianca Hau
4 March 2021
Plăcuțele de frână ale mașinii trebuie înlocuite când se uzează. Unele modele de mașini au un senzor dedicat. Printr-un martor luminos în bord te anunță că trebuie schimbate plăcuțele de frână. Înlocuirea plăcuțelor implică aceleași etape, indiferent de tipul de mașină, dar, în funcție de model și de producător, pot exista diferențe în ceea ce priveste ansamblul de prindere. Din acest motiv, dacă doriți să înlocuiți singuri plăcuțele de frână, va trebui să faceți mai întâi un pic de muncă de cercetare.
Există câte două plăcuțe pentru fiecare frână, acestea fiind conținute într-un etrier, care primește circuitul de ulei de frână. Acestea sunt situate foarte aproape de discul de frână amplasat între ele. În momentul apăsării pedalei de frână, un piston acționat de circuitul de ulei sub presiune apasă plăcuțele pe discuri, frânând eficient. În general, la înlocuirea plăcuțelor de frână ale unei roți, este de asemenea necesar să le înlocuiți și pe cele ale roții corespondente. De exemplu, ambele roți față pentru a evita diferențele de eficacitate între cele două acțiuni de frânare.
Plăcuțe de frână noi
Cricuri
WD‑40 Specialist® Penetrant pentru deblocare cu acțiune rapidă
Soluție de curățare frână
Separator de frână
Prosoape de hârtie
Pastă antiscârțâit frâne
Pastă etanșare îmbinări filetate
Ulei de frână
Pentru a înlocui plăcuțele de frână, ridică mai întâi mașina, astfel încât roata la care lucrezi să fie desprinsă de sol. Ar trebui să utilizezi cricuri adecvate și, eventual, poți crește grosimea folosind bucăți de lemn (sau alt material), care să împiedice mișcarea mașinii. Scoate roata și vei observa imediat etrierul cu plăcuțele.
Deschide apoi capota și deschide capacul rezervorului de ulei de frână pentru a elibera presiunea.
Etrierul este sub formă de clemă: acesta găzduiește sistemul de frânare, conexiunile ABS și senzorul de consum. Ambele cabluri trebuie separate prin deconectarea conectorilor specifici. Slăbește apoi cele două șuruburi (știfturi sau alte sisteme de blocare) care fixează etrierul de suportul din interior: utilizează WD-40 Specialist Penetrant soluție deblocare cu acțiune rapidă dacă acestea opun rezistență. La unele mașini există, de asemenea, un arc sau alte elemente de blocare ce trebuie îndepărtate. Pentru înlocuirea plăcuțelor de frână, etrierul trebuie demontat, lăsându-l conectat la conducta de ulei. Dacă întregul ansamblu este murdar, pulverizează-l cu o soluție pentru curățarea frânelor și șterge.
În general, o plăcuță (cea exterioară) rămâne pe suport și poate fi ușor demontată, în timp ce a doua plăcuță poate rămâne în etrier, în contact cu pistonul și poate prezenta unele probleme suplimentare atunci când încerci să o demontezi, din cauza împingerii pistonului. În orice caz, din moment ce pistonul trebuie să fie împins complet în scaunul său, poți utiliza o clemă (dacă nu ai un separator de frână adecvat), împingând plăcuța și pistonul în același timp, după care plăcuța ar trebui să iasă cu ușurință. Curățați totul cu soluția de curățare frâne și uscați cu o cârpă și prosoape de hârtie.
Trebuie să procuri două plăcuțe identice cu cele înlocuite. Înainte de a le introduce în suport, cel mai bine este să aplici puțină pastă antiscârțâit de frâne în punctele în care acestea se sprijină pe suport, în scopul eliminării oricărui zgomot de funcționare. Plăcuțele trebuie așezate pe suport, de ambele părți ale discului. Verifică atent poziționarea corectă înainte de a repune etrierul la loc.
Etrierul trebuie poziționat pe suport. Cablurile care ies din acesta și plăcuța interioară trebuie reconectate la senzor și la conectorii ABS. Odată ce totul este la locul său, montează la loc șuruburile (sau știfturile) care blochează etrierul pe suport, după aplicarea unui strat de pastă de etanșare a îmbinărilor filetate pe filetul acestora, împiedicând astfel slăbirea cauzată de vibrații. Acum poți monta la loc roata și coborî mașina pe sol.
Închideți rezervorul de ulei de frână strângând bușonul (atenție la cablul senzorului de nivel de ulei). Este posibil să se fi scurs câteva picături de lichid atunci când pistonul etrierului a fost forțat să iasă din scaun. Pornește vehiculul și calcă pedala de frână de câteva ori. Oprește motorul și verifică din nou nivelul de ulei: dacă este necesar, completează cu ulei. Pentru a verifica funcționarea corectă a sistemului de frânare, este recomandat să conduci pe o porțiune mică de drum în timp ce efectuezi câteva frânări neviolente.
În orice caz, în primii 100-150 km de deplasare, evită frânarea bruscă sau profundă.
Exonerare a responsabilității
Utilizările indicate și descrise pentru produsele WD-40 au fost furnizate societății WD-40 de către utilizatorii înșiși. Aceste utilizări nu au fost testate de Compania WD-40 și nu constituie o recomandare sau sugestie pentru utilizare de către compania WD-40. Bunul simț ar trebui exercitat ori de câte ori se utilizează produsele companiei WD-40. Respectați întotdeauna instrucțiunile și respectați avertismentele afișate pe ambalaj.
25 September 2020
17 September 2020
© 2021 WD-40 Company.
Toate drepturile rezervate
Selectarea unei regiuni modifică limba și/sau conținutul despre WD-40.