Bianca Hau
14 September 2021
Repararea barei de protecție a mașinii nu este o operațiune foarte complexă atunci când este vorba de daune simple. În cazul daunelor grave atunci este necesară înlocuirea acesteia. Barele de protecție ale mașinilor sunt practic toate confecționate dintr-un material plastic compozit și, în general, sunt vopsite în aceeași culoare cu caroseria, însă există și multe versiuni nevopsite, precum și culoarea gri închis clasică. Este des întâlnit ca această parte a mașinii să intre în contact cu obiecte străine în timpul parcării sau deplasării.
Daunele ce pot apărea sunt variate: de la o mică zgârietură, la deformare și până la ruperea suprafeței. În cazurile mai puțin grave, reparația poate fi făcută în regim propriu cu rezultate excelente. În situațiile mai grave lasă reparația în seama atelierelor auto, în special dacă sunt implicate părți ale caroseriei. Pentru micile reparații nu este necesar să ai la dispoziție un anumit set de scule și materiale. Pentru reparațiile mai solicitante sunt necesare unelte speciale.
Cea mai simplă situație în repararea barei constă în prezenta zgârieturilor fine, cauzate de obicei în timpul operațiunilor de parcare sau efectuare a manevrelor. Dacă zgârieturile sunt de suprafață și nu afectează structura barei într-o anumită manieră, acestea pot fi eliminate destul de rapid.
Dacă bara nu este vopsită, continuă cu o curățare atentă a părții afectate folosind produs de curățare WD-40 Bike Cleaner aplicat cu un burete și uscat bine cu o lavetă de microfibră.
Apoi, pasta abrazivă specială este aplicată pe partea afectată, acționând cu răbdare și repetat, folosind mișcări circulare, până când partea este netezită și zgârieturile dispar. Dacă zgârieturile sunt puțin mai adânci, poți folosi o hârtie abrazivă foarte fină (peste nr. 400), fără a apăsa prea tare. Dacă bara este vopsită, acționăm în aceeași manieră cu pasta abrazivă, însă nu folosim hârtie abrazivă, în special dacă vopseaua este metalică, deoarece acțiunea acesteia îndepărtează lacul transparent de finisaj. Dacă zgârieturile nu dispar, trebuie să acționezi diferit.
Trebuie să iei o decizie înainte de a repara bara, în această situație: retușează vopseaua singur, retușul fiind probabil vizibil, sau adresează-te unui atelier de vopsitorie. Dacă decizi să te ocupi singur, după curățarea și tratarea cu o pastă abrazivă, trebuie aplicat un strat subțire de chit pentru plastic. Acesta rămâne mai flexibil decât chitul folosit pentru caroserie, pe partea afectată și apoi, după șmirgheluire, trebuie refăcută vopseaua și lacul transparent, pentru uniformizarea cu restul suprafeței. Pasul final constă în lustruirea cu un disc de polișat.
În cazul unei deformări – de obicei o ciobire – cel mai bine este ca bara să fie demontată pentru a lucra mai ușor. Dezasamblarea se realizează slăbind diferitele șuruburi care fixează bara de caroserie, îndepărtând orice cleme de protecție interioare și deconectând cablurile de alimentare a farurilor. Această treabă poate fi complicată și trebuie avut grijă să nu se rupă contururile utilizate pentru fixare și îmbinare.
În acest sens este util să se utilizeze pentru slăbirea mai facilă a șuruburilor soluția de debloacare WD-40 Specialist Penetrant care eliberează componentele, cu mare eficiență. Formula sa este adecvată și pentru cazuri dificile de oxidare.
O deformare care rezultă în urma unui impact poate fi gestionată folosind un pistol cu aer cald care produce un suflu de aer de cel puțin 500°C. Încălziți cu atenție, folosind pistolul, mai întâi marginile, apoi zona centrală a părții ciobite. Când s-a înmuiat suficient, împinge de la partea opusă pentru a readuce bara ușor la forma inițială. Totuși, din moment ce forma precisă nu este obținută perfect, este întotdeauna necesară o șmirgheluire inițială cu o hârtie abrazivă cu granulație mai mare și apoi cu una cu granulație mai fină pentru a netezi și uniformiza profilul. Apoi se realizează umplerea, urmată de șlefuire suplimentară și vopsire finală. Vopsirea poate fi realizată într-o vopsitorie.
Atunci când există fisuri, este nevoie să se acționeze asupra interiorului barei. O unealtă specială este utilizată, aceasta încălzind plasticul și aplicând capse care, atunci când piesa s-a răcit, rămân fixate ferm în material. Astfel, părțile rupte sunt repoziționate ferm în funcție de forma barei. Apoi urmează procedura de umplere și vopsire examinată anterior.
După ce bara a fost reparată și revopsită, aceasta trebuie montată la loc. Pentru a evita problemele, trebuie curățate bine locașurile șuruburilor și orice îmbinări ale profilurilor și scuturilor interne. Aceste componente, spălate și periate, pot fi tratate înainte de asamblare cu produsul cu multiple utilizări WD-40.
Exonerare a responsabilității
Utilizările indicate și descrise pentru produsele WD-40 au fost furnizate societății WD-40 de către utilizatorii înșiși. Aceste utilizări nu au fost testate de Compania WD-40 și nu constituie o recomandare sau sugestie pentru utilizare de către compania WD-40. Bunul simț ar trebui exercitat ori de câte ori se utilizează produsele companiei WD-40. Respectați întotdeauna instrucțiunile și respectați avertismentele afișate pe ambalaj.
23 October 2020
25 September 2020
9 June 2020
© 2025 WD-40 Company.
Toate drepturile rezervate