Bianca Hau
2 April 2022
Întreținerea trimmerului de grădină pe benzină este esențială. Dacă ai o grădină cu multe plante și zone verzi, nu te vei descurca fără un trimmer universal, acesta permițând tăierea ierbii, tufelor și arbuștilor mici cu ușurință. Trimmerul de grădină are un motor pe benzină care acționează un cap rotativ la capătul unui arbore lung. Diferite tipuri de accesorii pot fi montate pe cap: bobina cu fir de nailon, o pereche de cabluri de nailon amplasate încrucișat, un disc de tăiere din metal (de diferite forme și profiluri). Primul permite ca iarba să fie tăiată prin rotirea rapidă a două bucăți de nailon puternic care ies în afara acestuia; acestea, nefiind rigide, pot intra în contact cu diferite obstacole, cum ar fi borduri, pereți și plante, fără a provoca daune.
Deoarece acest fir de nailon se uzează în timp, acesta poate fi extras progresiv din bobina centrală și înlocuit. În general, bobinele sunt echipate cu un sistem de „tap-and-go” (apasă și continuă) care permite firului să fie extras fără a întrerupe lucrul. Versiunea de cosit cu două bobine încrucișate are un singur șurub care le fixează în poziție. Lama este profilată de-a lungul marginii. Sarcina sa este de a tăia buruienile rezistente, arbuștii mici, rugi și tufișuri. Pentru a proteja bobina și lama, există un capac de plastic care împiedică aruncarea pietrelor și a altor materiale în timpul acțiunii de tăiere. Toate aceste componente au nevoie de întreținere regulată înainte și după lucrări, așa că să vedem cum se realizează întreținerea corectă a trimmerului de grădină.
După tăiere, va fi necesară o spălare temeinică utilizând o perie cu peri rigizi, de preferință sub jet de agent de curățare de înaltă presiune. Orice zonă unsuroasă trebuie degresată cu degresant de eficacitate imediată WD-40 Specialist Degreaser, înainte de spălarea generală. Un jet de aer comprimat asupra motorului este util pentru îndepărtarea apei de spălare.
Punctele critice ale sistemului de acționare sunt roata dințată conică a capului de tăiere și cablul din oțel spiralat care asigură transmisia de la motor la cap. Capul de tăiere are, de obicei, un șurub care este înșurubat într-un orificiu care oferă acces la cupa conică interioară. Șurubul trebuie slăbit și scos și se aplică vaselină specială de lubrifiere pe bază de grafit în orificiu direct din tubul aplicator sau cu ajutorul unui pistol de ungere. Dacă nu ai la îndemână, se poate utiliza vaselină pe bază de litiu alb WD-40 Specialist White Lithium, care asigură o lubrifiere și protecție excelente și reduce frecarea și uzura.
Cablul flexibil din oțel, care se rotește în interiorul arborelui pentru a transmite mișcarea de rotație către roata dințată conică este cuplat pe axul motor. În general, este suficientă slăbirea unui șurub sau a unei piulițe inelare pentru a demonta arborele din carcasă și pentru a scoate cablul flexibil, care trebuie lubrifiat cu aceleași produse indicate pentru roata dințată conică.
Pinionul rotativ care iese în relief față de roata dințată conică, pe care este introdusă bobina sau șurubul pentru cele două bucăți de nailon sau discul de tăiere, trebuie să fie bine spălat și apoi lubrifiat cu produsul multifuncțional WD-40. Bobina trebuie examinată: dacă este deteriorată sau dacă a fost utilizat tot firul de nailon, aceasta trebuie înlocuită. Dacă trimerul de grădină este prevăzut cu două bucăți de nailon, slăbește șurubul și tratează-l cu produs multifuncțional WD-40 și strânge-l la loc, înlocuind cele două bucăți cu altele noi. Lama trebuie examinată și, dacă este necesar, tratată cu o pilă sau un polizor dacă prezintă zone deformate.
Întreținerea de rutină implică curățarea filtrului de aer cu aer comprimat sau înlocuirea acestuia dacă acesta pare deteriorat sau umed. A doua componentă care trebuie îndepărtată și examinată este bujia, care trebuie periată cu o perie de sârmă, verificând distanța corectă dintre electrozi și înlocuită dacă este necesar, dacă electrozii sunt uzați. Înainte de depozitarea pe timp de iarnă, este o idee bună să fie golit rezervorul de combustibil și consumat întregul combustibil din carburator, lăsând motorul pornit până când se oprește. Acest lucru este util pentru a împiedica întărirea uleiului conținut în amestec în interiorul carburatorului, lucru ce ar împiedica la rândul său pornirea motorului la reluarea funcționării.
Setul de comenzi constă din comutatorul glisant, care dezactivează funcționarea, manetă de accelerație și manetă de siguranță, ce trebuie menținute acționate în timpul lucrului pentru a-l menține în funcțiune. Ansamblul poate fi tratat cu produs multifuncțional WD-40. Curelele de umăr și alte sisteme de fixare pe corp trebuie să fie întotdeauna curate și toate articulațiile sau elementele de prindere tratate cu produs multifuncțional WD-40. Carcasa trebuie dezasamblată periodic, curățată și reasamblată, pentru a verifica dacă există fisuri, caz în care trebuie înlocuită.
Exonerare a responsabilității
Utilizările indicate și descrise pentru produsele WD-40 au fost furnizate societății WD-40 de către utilizatorii înșiși. Aceste utilizări nu au fost testate de Compania WD-40 și nu constituie o recomandare sau sugestie pentru utilizare de către compania WD-40. Bunul simț ar trebui exercitat ori de câte ori se utilizează produsele companiei WD-40. Respectați întotdeauna instrucțiunile și respectați avertismentele afișate pe ambalaj.
4 September 2020
© 2025 WD-40 Company.
Toate drepturile rezervate