Bianca Hau
28 May 2021
Oglinda laterală a unei mașini poate fi avariată în diferite moduri. Citește acest articol pentru a afla despre înlocuirea oglinzii laterale! Una dintre cele mai frecvente avarii a oglinzii constă în dislocarea elementului de suport din cauza contactului cu un alt vehicul, un perete sau un stâlp. Acest lucru duce adesea la ruperea oglinzii în sine. Însă pot apărea și alte defecțiuni care nu au nimic de-a face cu impactul, cum ar fi defectarea mecanismului de reglare a oglinzii. În unele cazuri, daunele pot fi reparate fără prea mult efort, în timp ce în altele este mai mult sau mai puțin complicat. În alte cazuri, trebuie înlocuită întreaga oglindă laterală și suportul acesteia, achiziționând una nouă compatibilă cu vehiculul. Intervenția diferă substanțial în funcție de echiparea oglinzii cu o manetă manuală sau cu un sistem electric de reglare. Să aruncăm o privire asupra unor operațiuni tipice în aceste două cazuri.
În caz de impact, oglinda laterală poate fi rotită violent, iar sistemul intern cu arc care reglează pozițiile devine dezarticulat.
În cazul acestor oglinzi, unghiul elementului de oglindă este reglat de motoarele electrice mici montate direct în suportul pivotant, în interiorul carcasei, care sunt acționate printr-o comandă de pe bordul vehiculului.
WD-40 Specialist® Silicone – lubrifiant pe bază de silicon
Șurubelniță
WD-40 Specialist® Contact Cleaner – spray pentru curățarea contactelor electrice
Clemă
Oglindă laterală
Folosește o șurubelniță subțire pentru a ridica placa internă (în ușă) care ascunde șuruburile care fixează în poziție brațul fix al oglinzii. Acum, capacul de pe tija de comandă poate fi demontat și oglinda, împreună cu brațul și carcasa sa, poate fi îndepărtată complet. La unele modele, este de asemenea necesar să scoți oglinda pentru a repara îmbinarea, aceasta fiind de obicei presată în poziție, acționând cu o forță de pârghie asupra sa (având grijă să nu se spargă) pentru a o scoate din clemele care o mențin în poziție. Odată ce mecanismul de îmbinare a fost eliberat, vei putea identifica avaria: cea mai frecventă problemă este că șaiba profilată care menține arcul comprimat a ieșit din locașul său și arcul s-a extins. În unele cazuri, este posibil ca oglinda să se fi spart.
Arcul și șaibele sale de presiune trebuie comprimate astfel încât șaiba profilată să îl mențină comprimat. Acest lucru poate fi realizat în mai multe moduri (utilizând o clemă, de exemplu). După restabilirea compresiei, oglinda poate fi reasamblată efectuând operațiile în ordine inversă. Dacă oglinda este crăpată sau spartă, scoateți bucățile rămase și demontați-o din suport. Montați o oglindă nouă, compatibilă în suport, aliniind piciorușele de pe oglindă cu fantele din suport și presând-o în poziție.
În caz de impact sau chiar în absența unuia, maneta care reglează unghiul oglinzii poate cauza probleme. Maneta acționează trei cabluri din oțel, care trec prin trei cămăși de cablu. Acestea activează suportul pivotant pe care este montată oglinda. În unele cazuri, cablurile se pot tensiona în interiorul cămășilor sau suportul se poate bloca din cauza infiltrării murdăriei sau a altor materiale. Pentru a rezolva problema, deconectează cablurile și cămășile de la maneta de comandă și pulverizează lubrifiant siliconic WD-40 în cămășile de cablu pentru a restabili mișcarea lină. Același produs poate fi pulverizat pe suport, după îndepărtarea oricăror urme de materiale străine. Asamblați apoi piesele în ordine inversă.
Oglinda este dezasamblată în același mod descris pentru oglinda manuală, însă trebuie deconectate și cablurile electrice care intră în braț și se întind către motoare. Există de obicei un conector de cuplare care trebuie deconectat. De asemenea, aceste oglinzi au adesea o rezistență electrică de dezaburire conectată la un senzor de pe carcasa oglinzii. Acest circuit trebuie să fie, de asemenea, deconectat. Reasamblează arcul și șaibele conform descrierii de mai sus. Înainte de a înlocui oglinda, verifică funcționarea corespunzătoare a motorașelor care ar fi putut fi deteriorate de impact. Pentru aceasta, este suficient să reconectezi componentele electrice (înainte de remontarea oglinzii) și să acționezi comanda din bord. Verifică de asemenea funcționarea corespunzătoare a oricărui circuit care alimentează eventualele lumini de semnalizare instalate pe carcasa oglinzii. Toate contactele pot fi tratate cu WD-40 Specialist Contact Cleaner.
Dacă, așa cum s-a menționat mai sus, prejudiciul necesită înlocuirea completă a oglinzii laterale, ține cont de faptul că oglinzile de schimb sunt vândute fără un strat final de vopsea, astfel încât înainte de a monta una nouă, fie vopsește-o singur, fie mergi la o vopsitorie auto, punând la dispoziția acesteia și codul de culoare în care e vopsită mașina.
Exonerare a responsabilității
Utilizările indicate și descrise pentru produsele WD-40 au fost furnizate societății WD-40 de către utilizatorii înșiși. Aceste utilizări nu au fost testate de Compania WD-40 și nu constituie o recomandare sau sugestie pentru utilizare de către compania WD-40. Bunul simț ar trebui exercitat ori de câte ori se utilizează produsele companiei WD-40. Respectați întotdeauna instrucțiunile și respectați avertismentele afișate pe ambalaj.
23 October 2020
17 September 2020
© 2025 WD-40 Company.
Toate drepturile rezervate