Bianca Hau
11 November 2021
Înlocuirea demarorului mașinii este o operație care necesită ceva experiență și cunoștințe mecanice bune. De obicei se întamplă astfel: cheia de contact a mașinii este rotită (sau butonul este apăsat), se aude un „clac”, iar motorul nu pornește. Prima dată ne gândim la baterie, însă aceasta se prezintă ca fiind încărcată regulat, trebuie să îți îndrepți atenția asupra demarorului. Această componentă fundamentală este situată, de obicei, în partea inferioară a motorului. Demarorul este alcătuit din două elemente: electromotorul în sine și electromagnetul conectat la acesta. Atunci când sistemul primește curent, electromagnetul înaintează axul demarorului, pe capătul exterior al căruia se află un pinion dințat. Pinionul cuplează coroana dințată a volantei ambreiajului.
În acest moment, demarorul acționat de curentul bateriei rotește pinionul care rotește volanta și motorul pornește. Dacă nu se întâmplă acest lucru, demarorul trebuie demontat pentru a fi reparat sau înlocuit. În mod evident, fiecare operație în acest sens trebuie efectuată numai după ce te-ai asigurat că nici bateria, nici siguranța aferentă demarorului sau sistemului de aprindere nu sunt responsabile pentru lipsa pornirii.
În primul rând, trebuie să ridici mașina și să o amplasezi în deplină siguranță pe un elevator. Va trebui să lucrezi la partea inferioară a motorului. Apoi, ambele borne ale bateriei trebuie deconectate pentru a evita contacte electrice potențial periculoase. În acest moment, după curățarea demarorului de orice urme de murdărie sau grăsime depuse pe acesta.
Dacă este necesar, folosește soluția de curățare universală WD-40 Specialist Degreaser care îndepărtează rapid grăsimea, uleiul, murdăria, fără a lăsa reziduuri. Acționează imediat la simplul contact și este ușor de clătit. În particular, este necesar să verifici dacă bornele de conexiune de pe electromagnet sunt perfect conectate și intacte. Orice contact slăbit trebuie tratat cu soluția de curățare a contactelor WD-40 Contact Cleaner și strâns corespunzător. Dacă motorul tot nu pornește, demarorul trebuie demontat și examinat.
Ține minte că pentru spațiile de obicei înguste în care lucrezi se recomandă ca, înainte de a începe lucrul, să verifici că ai toate uneltele necesare la îndemână: chei tubulare, precum și chei Torx. La demaror se poate ajunge prin partea inferioară a motorului. La unele mașini poate fi necesar să se lucreze de la partea superioară și, uneori, trebuie înlăturate unele piese pentru a putea ajunge la acesta cu un anumit grad de libertate. Prima operație ce trebuie efectuată este deconectarea cablului de alimentare electrică ce provine direct de la baterie și cablul de la „contact” ce provine de la contactul de aprindere. În acest punct, trebuie slăbite și îndepărtate cele două șuruburi care fixează demarorul pe blocul motor.
Dacă acestea sunt foarte înțepenite, este bine ca mai întâi să fie pulverizate cu lubrifiant degripant WD-40 Specialist Penetrant. Eliberează piesele cu eficacitate remarcabilă. Formula sa este adecvată și în cazuri dificile de gripare și oxidare. Odată îndepărtate cele două șuruburi, demarorul poate fi extras cu ușurință.
Înainte de a te hotărî să înlocuiești demarorul, se recomandă mai întâi efectuarea câtorva teste simple. Mai întâi, pinionul trebuie examinat, pentru a te asigura că nu sunt dinți rupți sau ciobiți. Se testează apoi funcționalitatea atât a electromagnetului, cât și a demarorului în sine. Se utilizează două cabluri conectate la baterie: borna negativă trebuie conectată la carcasa metalică a demarorului. Apoi, trebuie verificat dacă arborele cu pinionul avansează și dacă motorul se rotește prin atingerea celor două contacte de pe partea din spate a magnetului cu borna pozitivă. Dacă nu se rotește, poți încerca să lovești partea exterioară a carcasei cu un ciocan, pentru a elibera un posibil blocaj. Dacă demarorul nu dă semne de funcționare, cel mai probabil trebuie înlocuit. În orice caz, este bine ca acesta să fie examinat și de un electrician auto, deoarece problema poate fi rezolvată destul de ușor prin accesarea interiorului demarorului.
În orice caz, demarorul trebuie reasamblat în poziția sa și reconectat, așa cum era inițial. Operațiunea se desfășoară urmând pașii examinați mai sus, însă în ordine inversă. La unele mașini, șuruburile de fixare trebuie strânse la un cuplu de strângere precis, fiind astfel nevoie de o cheie dinamometrică. Montează la loc orice piese demontate pentru efectuarea acestei operațiuni și testează funcționarea corectă, rotind cheia în contactul mașinii. Am văzut cum se înlocuiește demarorul, tot ce a mai rămas de făcut este să pornim la drum!
Exonerare a responsabilității
Utilizările indicate și descrise pentru produsele WD-40 au fost furnizate societății WD-40 de către utilizatorii înșiși. Aceste utilizări nu au fost testate de Compania WD-40 și nu constituie o recomandare sau sugestie pentru utilizare de către compania WD-40. Bunul simț ar trebui exercitat ori de câte ori se utilizează produsele companiei WD-40. Respectați întotdeauna instrucțiunile și respectați avertismentele afișate pe ambalaj.
8 November 2021
9 June 2020
© 2025 WD-40 Company.
Toate drepturile rezervate