Bianca Hau
28 June 2023
Deși s-au înregistrat progrese enorme în combaterea ruginii pe diferite piese auto, rămân totuși situații periculoase în care oxidarea reapare și provoacă daune. Una dintre piesele auto cele mai expuse riscului sunt roțile, în special jantele. Acest pericol s-a diminuat odată cu apariția jantelor din aliaj care, datorită compoziției lor, sunt mult mai puțin predispuse la (dar nu în întregime scutite de) formarea ruginii. Însă, din moment ce există o obligație de a schimba anvelopele de iarnă cu cele de vară (și invers) de două ori pe an, mulți conducători auto păstrează un set de anvelope montate pe jante de oțel pentru a accelera procesul și a reduce costurile unei astfel de înlocuiri. Acesta este momentul în care rugina devine din nou o problemă majoră, deoarece chiar și cel mai bine vopsit oțel, atunci când este expus la factorii de mediu, la sarea care se împrăștie pe drumuri și la măcinarea continuă a nisipului și pietrișului de pe drum, începe să prezinte petele maronii tipice care se înmulțesc și se măresc. De aici rezultă nevoia de acțiune. Să aruncăm o privire detaliată asupra modului de a stopa formarea ruginii pe jantele auto.
Spălarea roții este primul pas în stoparea formării ruginii pe jantele auto și, în general, în orice lucrare de întreținere a roții. După îndepărtarea oricăror capace de roți, spălarea se efectuează cu un spray de curățare universal. Acest produs elimină rapid orice depuneri specifice drumurilor și poate fi utilizat pe toate materialele. Lasă produsul să acționeze aproximativ 5 minute. Folosește apoi o perie adecvată pentru a îndepărta orice material străin. Utilizarea unui aparat de curățat cu jet de apă cu presiune ridicată jet este cu siguranță o idee bună. Cel mai bun rezultat este obținut prin demontarea roții de pe mașină pentru a efectua spălarea temeinică a părții din spate a jantei. Acest pas este urmat de uscarea atentă a jantei.
Dacă janta prezintă urme de rugină, fără nicio deteriorare reală încă, se recomandă aplicarea produsului multifuncțional WD-40. Acest produs protejează metalul împotriva ruginii și coroziunii, penetrează și lubrifiază piesele blocate și elimină umezeala și protejează orice suprafață împotriva acesteia. Pulverizează produsul multifuncțional pe piesele care trebuie protejate, fie cu jet de pulverizare larg, fie cu duza tub, aceasta permițând direcționarea produsului exact în locul dorit.
Dacă rugina a avansat și a afectat suprafața jantei, vor fi necesare lucrări mai aprofundate. În primul rând, anvelopa trebuie scoasă de pe jantă pentru a lucra corect asupra acesteia din urmă. Folosind o perie de sârmă și șmirghel sau, în cazurile cele mai grave, un polizor, zonele de rugină trebuie îndepărtate și praful rezultat trebuie aspirat. O pulverizare generoasă cu produsul multifuncțional WD-40 peste zonă și întins cu o lavetă din microfibră va pregăti janta pentru finisarea ulterioară.
Cu janta bine curățată, stratul de vopsea poate fi refăcut folosind un spray cu vopsea sau un pistol pulverizator cu aer comprimat. Cu acest instrument, se poate aplica vopseaua în culoarea dorită, preparată într-un magazin de vopsele. Trebuie aplicate cel puțin trei straturi succesive, având grijă ca acestea să nu se scurgă. Atunci când vopseaua este perfect uscată, anvelopa poate fi montată înapoi pe jantă, care poate fi apoi echilibrată corespunzător cu greutăți, înainte de a fi remontată pe mașină și prevăzută cu un capac de jantă care protejează partea tratată și o face mai „elegantă”.
Fie că vorbim despre piulițe sau prizoane, și acestea pot fi predispuse la ruginire. Sarcina de a stopa formarea ruginii pe jante constă în îndepărtarea acestora, curățarea lor cu o perie cu peri de alamă (frecând de asemenea si interiorul) și tratarea lor cu produsul multifuncțional WD-40. Înainte de reasamblare, se recomandă, de asemenea, pulverizarea cu WD-40 pe piesele în care trebuie strânse piulițele sau prizoanele.
După cum s-a menționat mai sus, jantele din aliaj sunt mult mai puțin predispuse la ruginire, dar există totuși situații care necesită intervenție. Problemele apar atât din cauza acțiunii erozive a pietrișului de pe drumuri, care poate îndepărta sau zgâria suprafața de acoperire a jantei, cât și din cauza prafului coroziv produs de uzura plăcuțelor de frână. Aceste elemente deteriorează suprafața. După o spălare atentă, intervenția constă în aplicarea de produs multifuncțional WD-40, care descompune orice materiale care aderă la suprafață și permite îndepărtarea acestora cu utilizarea repetată a unei lavete din microfibră.
Exonerare a responsabilității
Utilizările indicate și descrise pentru produsele WD-40 au fost furnizate societății WD-40 de către utilizatorii înșiși. Aceste utilizări nu au fost testate de Compania WD-40 și nu constituie o recomandare sau sugestie pentru utilizare de către compania WD-40. Bunul simț ar trebui exercitat ori de câte ori se utilizează produsele companiei WD-40. Respectați întotdeauna instrucțiunile și respectați avertismentele afișate pe ambalaj.
25 September 2020
23 October 2020
18 October 2021
© 2025 WD-40 Company.
Toate drepturile rezervate