Bianca Hau
9 December 2022
Bagajele noastre sunt adesea puse la încercare. Componentele care au tendința să cedeze primele sunt roțile, făcând astfel trollerele greu de manevrat. Pentru a rezolva această problemă, nu e neapărat util să cumperi o valiză nouă, ci e suficient să repari roata trollerului.
Sistemul care îți permite să plimbi valiza pe roți poate varia de la un model la altul. În orice caz, principiul este întotdeauna același: roțile se învârt în jurul unui ax fixat pe o placă. Acesta este, de obicei, prinsă în șuruburi pe colțurile valizei. Trebuie făcută distincția între sistemele cu 4 roți care permit trolerului să ruleze în plan orizontal și cele cu 2 roți, care rulează în plan înclinat.
Înainte de a dezasambla sistemul pentru a repara roata trolerului, asigură-te mai întâi că nu e pur și simplu înțepenită. Într-adevăr, murdăria acumulată în jurul axului poate împiedica rotirea roții. Șterge praful de pe roată cu o lavetă, apoi curăță-o cu un burete și apă cu săpun. Usucă folosind o lavetă, apoi pulverizează produsul multifuncțional WD-40 pe mecanism. Aceste produs ar trebui să deblocheze roata.
Dacă roata trollerului este avariată și o simplă curățare nu este suficientă, treci la următorul pas.
Roata trollerului se poate avaria ca urmare a șocurilor. În alte cazuri, cel care cedează este axul. Atunci este necesară înlocuirea părții defecte. Verifică pe site-ul producătorului trollerului pentru a vedea dacă oferă roți de schimb. Aceste componente pot fi găsite și pe site-uri specializate, introducând modelul de troller.
Pentru a repara roata trollerului, deschide trollerul pentru a avea acces la șuruburile de fixare a plăcii și desfă fermoarul căptușelii interioare. Folosind o șurubelniță, desfă șuruburile, scoate plăcuța și apoi roata. Apoi fixează în poziție noua roată, cu plăcuța proprie.
Folosind o șurubelniță, demontează roțile ce trebuie înlocuite. În funcție de model, poate fi necesar să demontezi întregul mecanism pentru a obține acces la roți. Pentru fiecare parte, asigură-te că păstrezi axul (șurubul central pe care roata pivotează) și șaiba. Dacă axul este rupt sau îndoit, acesta poate fi înlocuit cu o tijă filetată, însoțită de o piuliță. Dacă axul este fixat cu un nit, atunci nu este posibilă deșurubarea acestuia. Atunci acesta trebuie tăiat cu un bomfaier și înlocuit cu o tijă filetată.
După introducerea roții pe ax, introdu șaiba, apoi strânge piulița cu o cheie fixă. Dacă ești îngrijorat că piulița se va slăbi, poți aplica un punct de adeziv între aceasta și șaibă.
Exonerare a responsabilității
Utilizările indicate și descrise pentru produsele WD-40 au fost furnizate societății WD-40 de către utilizatorii înșiși. Aceste utilizări nu au fost testate de Compania WD-40 și nu constituie o recomandare sau sugestie pentru utilizare de către compania WD-40. Bunul simț ar trebui exercitat ori de câte ori se utilizează produsele companiei WD-40. Respectați întotdeauna instrucțiunile și respectați avertismentele afișate pe ambalaj.
13 November 2020
21 January 2022
21 October 2021
© 2025 WD-40 Company.
Toate drepturile rezervate