Bianca Hau
20 July 2021
Sistemul de suspensie al unei mașini este alcătuit din mai multe elemente. Funcția sa este de a amortiza șocurile asupra roților. Aceste țocuri apar de la neuniformitățile drumului în timpul condusului (sarcină atribuită arcurilor) și de a încetini răspunsul elastic al arcurilor în sine, care se extind din nou după comprimare (sarcina atribuită amortizoarelor) pentru a evita oscilațiile periculoase ale mașinii ce au drept consecință pierderea aderenței acesteia. Pe lângă aceste două elemente principale, există alte componente precum brațe oscilante, diferite tipuri de tampoane din cauciuc, bucșe, bare stabilizatoare etc.
Aceste sisteme pot diferi substanțial de la o mașină la alta. Toate aceste componente sunt supuse tensiunilor mecanice intense în timpul funcționării mașinii. De asemenea sunt expuse la agresiuni din partea factorilor externi, precum noroiul, apa, gudronul, praful, pietrișul etc. Toți acești factori cauzează deteriorarea reală a unor componente și problema trebuie soluționată de un mecanic. Anumiți pași de prevenție precum lubrifierea sistemului de suspensie a mașinii prelungesc funcționarea corectă și pot fi realizați de orice proprietar auto.
Înainte de toate, sistemul ce alcătuiește suspensia trebuie spălat bine. Bineînțeles, mijlocul cel mai potrivit este un aparat de spălat cu presiune care, împreună cu un detergent corespunzător, îndepărtează și cele mai persistente reziduuri. Indiferent de orice pași suplimentari, de fiecare dată când conduci pe drumuri noroioase sau nisipoase este important să efectuezi o spălare temeinică imediat ce este posibil pentru a elimina materialele care pot cauza deteriorarea sistemului.
Sistemul de suspensie ce necesită service trebuie examinat cu atenție. Pentru a face acest lucru în mod confortabil (precum și pentru orice lucrări de întreținere), mașina trebuie ridicată pe un elevator. Dacă nu deții unul, fă rost de o pereche de cricuri pe care să ridici mașina. Aceasta trebuie apoi blocată în siguranță (cricurile pe sol plat, lăsată în viteză, cu frâna de mână trasă și cu opritoare de roți). Nu lucra niciodată la o mașină ce nu a fost ridicată în deplină siguranță.
Verifică fiecare componentă a sistemului de suspensie pentru a detecta orice posibile defecte. Dacă sunt identificate, trebuie să duci mașina la un mecanic. În particular, amortizoarele trebuie examinate pentru a verifica dacă există scurgeri de ulei pe tijă sau pe corpul amortizorului. În acest caz, va trebui schimbat de mecanic. Apoi trebuie examinate garniturile din cauciuc care amortizează vibrațiile diferitelor alte sisteme. Dacă observi fisuri sau chiar părți lipsă, acestea trebuie înlocuite de mecanic. Dacă observi pete unsuroase ce nu s-au îndepărtat prin spălare, pulverizează-le cu puțin degresant cu acțiune rapidă. WD-40 Specialist Degreaser care îndepărtează rapid grăsimea, uleiul și murdăria, fără a lăsa reziduuri. Acționează imediat la contact și este ușor de clătit.
Tija amortizorului poate fi tratată cu câteva pulverizări de lubrifiant pe bază de silicon rezistent la apă WD-40 Specialist Silicone, acesta având proprietăți excelente de lubrifiere, pentru a asigura mobilitatea perfectă a pieselor. Produsul nu atrage murdăria și izolează împotriva umidității, după uscarea rapidă. Același produs poate fi utilizat pe părțile din cauciuc ale diferitelor elemente echipate cu garnituri anti-zgomot și anti-vibrații, în special pe tampoanele din cauciuc din diverse puncte de prindere a barei stabilizatoare.
Exonerare a responsabilității
Utilizările indicate și descrise pentru produsele WD-40 au fost furnizate societății WD-40 de către utilizatorii înșiși. Aceste utilizări nu au fost testate de Compania WD-40 și nu constituie o recomandare sau sugestie pentru utilizare de către compania WD-40. Bunul simț ar trebui exercitat ori de câte ori se utilizează produsele companiei WD-40. Respectați întotdeauna instrucțiunile și respectați avertismentele afișate pe ambalaj.
23 October 2020
17 September 2020
© 2025 WD-40 Company.
Toate drepturile rezervate