Bianca Hau
18 January 2022
Înainte de a discuta despre întreținerea motosapei, este important de menționat că, deși există unele diferențe între diversele modele, acest tip de utilaj are o structură standard. Două mânere lungi, reglabile pe înălțime, sunt utilizate pentru a controla mișcarea înainte și rotirea lamelor. Motorul cu combustie internă antrenează un arbore pe care sunt montate lamele, uneori având două roți pentru a facilita mișcarea. La capătul lamelor există adesea două discuri de siguranță pentru a proteja operatorul. În partea din spate (capătul unde se află mânerele) există o platformă care acționează ca o frână, ce se scufundă în sol pentru a preveni mișcarea înainte, iar în partea din față, există uneori o roată mică pentru a facilita conducerea cârmei.
Un alt utilaj care este similar cu motosapa este motocultorul. Diferența dintre cele două utilaje constă în poziționarea lamelor care, în cazul motosapei, sunt montate pe arborele de transmisie în locul roților, în timp ce la motocultor acestea sunt montate într-o poziție retrasă, iar vehiculul stă întotdeauna pe roți. Având în vedere lucrările grele pe care acest utilaj este proiectat să le efectueze, este esențială o bună întreținere.
Toate componentele trebuie curățate foarte bine la sfârșitul fiecărei utilizări. Zona lamelor și platforma posterioară pot fi spălate cu presiune, în timp ce celelalte piese pot fi spălate în mod obișnuit, folosind detergent auto. Nu uita să lași motorul să se răcească înainte de spălare, deoarece acesta se poate defecta dacă se udă când este fierbinte.
După îndepărtarea pământului și a altor reziduuri, iar mașina este uscată, lamele pot fi demontate și se poate efectua lubrifierea. Trebuie acordată o atenție deosebită lubrifierii axurilor lamelor, în canelura lungă (de obicei hexagonală) din arborii de transmisie. Lubrifierea poate fi efectuată cu produsul multifuncțional WD-40. La sfârșitul sezonului, înainte de depozitarea motosapei pe durata iernii, lubrifierea este efectuată cel mai bine cu ajutorul lubrifiantului WD-40 Specialist DRY PTFE . Lamele (și discurile de capăt) trebuie examinate pentru a se vedea dacă există deformări cauzate de impactul cu pietre. Lamele pot fi demontate prin slăbirea șuruburilor care le fixează pe ax și ascuțite folosind un polizor sau un disc de șlefuit.
Alte operații utile de lubrifiere, care trebuie efectuate întotdeauna cu produsele indicate, se referă la:
Motorul trebuie curățat cu atenție după fiecare utilizare pentru a elimina praful acumulat în timpul funcționării. Se vor examina următoarele aspecte:
Vor fi verificate regulat următoarele:
Acum că aveți un ferăstrău în stare bună de funcționare, este important să vă amintiți să îl păstrați în stare bună în orice moment pentru a preveni deteriorarea. Dacă ți s-a părut util tutorialul de mai sus despre întreținerea ferăstrăului cu lanț, atunci te invit să vezi și alte tutoriale aici. Multumesc pentru lectura!
Exonerare a responsabilității
Utilizările indicate și descrise pentru produsele WD-40 au fost furnizate societății WD-40 de către utilizatorii înșiși. Aceste utilizări nu au fost testate de Compania WD-40 și nu constituie o recomandare sau sugestie pentru utilizare de către compania WD-40. Bunul simț ar trebui exercitat ori de câte ori se utilizează produsele companiei WD-40. Respectați întotdeauna instrucțiunile și respectați avertismentele afișate pe ambalaj.
Datorită formulei anti-fricțiune acest spray este perfect pentru mecanisme cu utilizare frecventă sau repetitivă, care necesită protecție împotriva uzurii zilnice, cum ar fi șinele de uși și ferestre, lanțuri și role, unelte electrice, burghie și încuietori.
© 2025 WD-40 Company.
Toate drepturile rezervate