Bianca Hau
16 June 2023
Denumirea generică de „cârlig de tractare” se referă la sistemul mecanic care se aplică pe șasiul unei mașini pentru a putea fi cuplat cu un vehicul remorcat, cum ar fi o rulotă, o remorcă sau o platformă. Este o componentă extrem de robustă, constând în esență dintr-o „bară” de oțel care se termină la capăt cu o bilă cu diametrul de 50 mm. Cârligul poate fi constitui un tot cu cadrul prin care este atașat la șasiul mașinii sau poate fi detașabil, mobil, pliabil, astfel încât să nu fie proeminent și vizibil atunci când nu este utilizat. Brațul de remorcare al remorcii este plasat pe bilă și este apoi blocat în poziție cu un sistem special de prindere. Bila poate fi confecționată din metal neacoperit sau acoperit cu un strat de protecție, sau chiar cromat. Întreținerea sa trebuie efectuată constant, deoarece este supusă unei posibile oxidări. În general, bila, atunci când nu este conectată în vederea remorcării, este protejată cu un capac care se fixează pe aceasta, însă nu este suficient pentru a preveni atacul umezelii. Deci, să aruncăm o privire în detaliu asupra modului de îndepărtare a ruginii de pe cârligul de tractare.
Înainte de orice activitate, va trebui să iei în considerare tipul de cuplă cu care este prevăzut mecanismul tău de tractare. Există două versiuni de bază: cuplă tradițională și cuplă cu stabilizator. Prima constă în esență dintr-un capac metalic care se potrivește pe bila cârligului. A doua constă într-un capac în interiorul căruia se află inele de siguranță care intră în contact cu bila și a căror funcție este de stabilizare a oscilațiilor mecanismului de tractare. Frecarea dintre aceste inele de siguranță și cap trebuie să fie întotdeauna constantă astfel încât să nu fie necesară deloc lubrifierea.
Dacă bila nu este cromată sau protejată de un strat continuu se pot forma pe aceasta ușoare urme de oxidare. Prin urmare, întreținerea trebuie să fie „lejeră” astfel încât să nu deformeze sau să reducă diametrul bilei. Ca un prim pas, după spălarea prealabilă pentru îndepărtarea murdăriei sau a noroiului, atât capul bilei cât și bara cârligului trebuie periate folosind o perie cu peri de alamă, aceasta făcându-și treaba eficient, fără a deteriora metalul.
Dacă după primul pas există în continuare zone oxidate, cel mai bine este ca acestea să fie frecate cu șmirghel în vederea îndepărtării urmelor de rugină de pe cârlig. Un șmirghel cu granulație fină (nr. 180-240) ar trebui utilizat, pentru a nu afecta forma sferică a capului cârligului. Nu trebuie folosită niciodată o mașină de șlefuit sau un șlefuitor orbital, deoarece acestea au o acțiune prea agresivă și ar putea afecta uniformitatea formei bilei. După șmirgheluire, curăță capul și bara cârligului cu o lavetă pentru a îndepărta complet urmele de praf.
Un strat de produs multifuncțional WD-40 poate fi aplicat pe bara și capul cârligului. Acest produs lubrifiază, elimină scârțâitul, îndepărtează umezeala, previne formarea ruginii și protejează toate suprafețele metalice. De asemenea îndepărtează chiar grăsimea și petele de gudron. Produsul trebuie întins uniform, folosind o lavetă de microfibră. Aplicarea acestuia poate fi urmată de un strat de lubrifiant cu PTFE de înaltă performanță WD-40 Specialist, aplicat doar pe capul cârligului. Acest produs asigură o lubrifiere și protecție excelente prin reducerea frecării chiar și în prezența apei.
Același tratament poate fi aplicat ca la pasul anterior, folosind produsul multifuncțional WD-40. Capul trebuie uscat perfect cu o lavetă de microfibră și cu prosoape de hârtie. Totuși, nu aplicați lubrifiant, deoarece acesta va face ineficientă acțiunea inelelor de siguranță stabilizatoare, fiind necesar ca acestea să poată să exercite o forță de frecare puternică asupra bilei.
Atunci când cârligul nu constituie un tot cu cadrul său, ci este detașabil sau pliabil, aceleași operații descrise mai sus trebuie efectuate asupra tuturor componentelor mobile, pliabile sau rotative. Se recomandă întotdeauna ca, la finalul călătoriei de tractare, să se spele bine aceste componente și apoi să fie uscate și pulverizate cu o cantitate mică de produs multifuncțional WD-40. Capacul de protecție trebuie așezat întotdeauna la loc pe bila cârligului de tractare.
Exonerare a responsabilității
Utilizările indicate și descrise pentru produsele WD-40 au fost furnizate societății WD-40 de către utilizatorii înșiși. Aceste utilizări nu au fost testate de Compania WD-40 și nu constituie o recomandare sau sugestie pentru utilizare de către compania WD-40. Bunul simț ar trebui exercitat ori de câte ori se utilizează produsele companiei WD-40. Respectați întotdeauna instrucțiunile și respectați avertismentele afișate pe ambalaj.
23 October 2020
17 September 2020
28 December 2022
Datorită formulei anti-fricțiune acest spray este perfect pentru mecanisme cu utilizare frecventă sau repetitivă, care necesită protecție împotriva uzurii zilnice, cum ar fi șinele de uși și ferestre, lanțuri și role, unelte electrice, burghie și încuietori.
© 2025 WD-40 Company.
Toate drepturile rezervate