Bianca Hau
26 June 2021
Curățarea carburatorului motocicletei este fundamentală. Mai ales dacă funcționarea acestuia nu este lină sau după parcurgerea unui anumit număr de kilometri și la începutul sezonului. Carburatorul motocicletei este centrul în jurul căruia se învârte totul. Acesta este o componentă foarte sofisticată alcătuită din multe piese ce au funcții fundamentale și diferite. Unele dintre aceste piese pot fi reglate diferit pentru a modifica raportul apă/benzină sau pentru a porni motorul la rece, la turație maximă, la turație minimă etc. Fiecare producător de motociclete instalează diferite tipuri de carburatoare pe diverse modele.
Aceste carburatoare pot fi foarte diferite unele de celelalte, chiar dacă funcționează pe același principiu. Proprietarul motocicletei trebuie să efectueze întreținerea de rutină și curățarea carburatorului. Astfel eliminați probleme precum calibrarea jicloarelor și admisiilor de aer sau reglarea incorectă a turației minime, maxime etc. Înainte de a trece la curățarea carburatorului motocicletei, este esențial să consulți manualul de utilizare și întreținere a motocicletei.
Patent cu vârf ascuțit
Aer comprimat
Sârmă de oțel
WD-40 Specialist® Dry PTFE – lubrifiant uscat cu particule de PTFE
În funcție de forma corpului motocicletei, este deseori necesară dezasamblarea carcaselor de protecție pentru a ajunge la și pentru a lucra corespunzător la carburator. Înainte de orice operație, motocicleta trebuie bine spălată pentru a evita ca noroiul, nisipul și reziduurile de asfalt să ajungă în interiorul carburatorului și să cauzeze ulterior daune grave. După spălare, motocicleta trebuie uscată bine, apoi recomandăm aplicarea unui strat generos de produs cu multiple utilizări WD-40 pe carburator pentru a elimina cele mai persistente reziduuri și pentru a facilita dezasamblarea.
Carburatorul este conectat la capul pistonului, filtrul de aer, supapa de admisie, tija de comandă și conducta de alimentare cu benzină din rezervor. Pentru a curăța carburatorul motocicletei, desfă mai întâi șuruburile (sau alte sisteme) care fixează filtrul de aer ce trebuie scos. Aceste filtre (în diferite forme și structuri) trebuie evaluate cu atenție: unele pot fi spălate sau curățate cu aer comprimat, altele nu, iar dacă sunt înfundate, atunci trebuie înlocuite.
Conducta de benzină este conectată în siguranță la carburator printr-o clemă din metal sau plastic. După închiderea supapei de alimentare de la ieșirea din rezervor, folosește patentul pentru a presa urechile clemelor. Scoate apoi conducta din carburator. Cablul ce provine de la clapeta de admisie și (dacă există) sistemul de reglare automată a aerului trebuie, de asemenea, deconectat de la capul carburatorului. Orificiul de admisie a benzinei în carburator este deseori prevăzut cu un mic filtru de benzină ce trebuie examinat și curățat.
Carburatorul este conectat la motor prin mai multe sisteme. Cel mai des întâlnit este un manșon scurt din material sintetic sau cauciuc introdus în orificiul de ieșire al carburatorului și conectat la gura capului motorului de care este fixat cu o bandă metalică. Slăbirea acestuia poate deconecta carburatorul. În unele cazuri, este fixat de chiulasă cu prizoane. În acest caz, câteva pulverizări cu produs cu multiple utilizări WD-40 vor ajuta la slăbirea acestora. Carburatorul poate fi extras acum din locașul său.
Primul lucru ce trebuie verificat este starea garniturilor: cea pentru conectarea la cilindru și cea dintre carburator și filtrul de aer (dacă există). Integritatea și funcționalitatea sunt foarte importante. Eventualele fisuri, umflături sau rupturi pot cauza defecțiuni sau chiar oprirea motorului. Apoi trebuie îndepărtat rezervorul de benzină prin desfacerea șurubului central inferior care îl fixează (ai grijă ca lucrările să se desfășoare deasupra unui recipient de colectare).
Partea inferioară a tăviței este deseori murdară, cu depuneri încrustate. Acum, fiind vizibil, flotorul poate fi scos prin scoaterea axului din oțel în jurul căruia pivotează, îndepărtând, de asemenea știftul conectat la flotor. Verifică, de asemenea, garnitura tăviței care trebuie deseori înlocuită. Așază totul într-un recipient și pulverizează din abundență cu produsul cu multiple utilizări WD-40, acesta penetrând optim și curățând diversele componente.
Carburatorul este prevăzut cu pulverizatoare de amestec, jicloare de reglaj și valve ghilotină. Dacă nu ai aptitudini specifice pentru aceasta, nu le demonta și curăță-le pur și simplu cu aer comprimat.
Dacă ai mai multă experiență în curățarea carburatoarelor, îl poți dezasambla. Curăța folosind același produs și trecând o perie de sârmă prin orificiile acestuia, având grijă să nu le perforezi. Corpul carburatorului poate fi imersat în produs cu multiple utilizări WD-40 (disponibil, de asemenea, și în canistre).
Odată ce carburatorul este perfect curat, bine uscat, acesta trebuie reasamblat, așezând fiecare componentă în poziția sa, apoi așezându-l pe acesta în poziție, efectuând operațiunile de mai sus în ordine inversă. Fii de asemenea atent la conexiunile tijei de acționare ce trebuie tratate cu lubrifiant WD-40 Specialist Dry PTFE.
Exonerare a responsabilității
Utilizările indicate și descrise pentru produsele WD-40 au fost furnizate societății WD-40 de către utilizatorii înșiși. Aceste utilizări nu au fost testate de Compania WD-40 și nu constituie o recomandare sau sugestie pentru utilizare de către compania WD-40. Bunul simț ar trebui exercitat ori de câte ori se utilizează produsele companiei WD-40. Respectați întotdeauna instrucțiunile și respectați avertismentele afișate pe ambalaj.
© 2025 WD-40 Company.
Toate drepturile rezervate