Bianca Hau
19 August 2021
Înlocuirea alternatorului mașinii este o operațiune importantă, care necesită cunoștințe mecanice și o serie de chei care se găsesc în atelier. Atunci când martorul de „verificare a încărcării” rămâne aprins după pornirea mașinii, trebuie să iei imediat măsuri. Activarea acestui martor de avertizare (o luminiță în forma unei baterii) indică faptul că alternatorul nu încarcă bateria mașinii sau că o încarcă insuficient. Cauzele pot fi multe. Cele mai frecvente sunt:
Unele din aceste probleme pot fi soluționate acționând cu atenție, în timp ce altele, cele mai grave, pot fi remediate doar după îndepărtarea alternatorului mașinii, astfel încât să poată fi examinat și testat corespunzător. În orice caz, dacă martorul de avertizare se aprinde în timpul deplasării, poți continua deplasarea, cu mare atenție, folosind doar curentul din baterie, însă acesta se consumă rapidă dacă ai farurile aprinse sau dacă folosești alte accesorii electrice. Prin urmare, este o idee bună să reduci viteza pe cât posibil. În plus, dacă lumina de avertizare se aprinde din cauza deteriorării curelei de transmisie, ar putea fi din cauză că acesta nu mai activează nici măcar pompa de apă și, prin urmare, temperatura sa trebuie păstrată de asemenea sub control, prin opriri frecvente. Frânarea asistată electric se poate defecta, de asemenea. Acum, să vedem în detaliu cum se poate înlocui alternatorul.
Cureaua trebuie inspectată vizual, chiar și atunci când auzi zgomote de scârțâit care indică, probabil, alunecarea pe rolele întinzătoare. Totuși, aceasta ar trebui scoasă pentru a fi inspectată mai bine. Aceasta implică acționarea asupra rolei întinzătoare a curelei: deplasată cu un levier, aceasta nu mai presează pe curea, aceasta putând fi scoasă manual de pe rolele pe care rulează (de exemplu, arbore cotit, alternator, pompă de apă, compresor de aer condiționat, direcția asistată). Din moment ce calea dintre role este destul de complexă, se recomandă efectuarea unei fotografii a configurației înainte de scoaterea curelei, pentru a o putea consulta în momentul reasamblării.
Cu cureaua în mână, aceasta se va inspecta cu atenție pe întreaga sa lungime, pentru a identifica fisurile, rupturile sau alte deteriorări. În orice caz, dat fiind costul redus al acestei componente, se recomandă înlocuirea sa și păstrarea celei vechi (dacă este în continuare în stare bună) ca rezervă. Operațiunile de reasamblare ce trebuie efectuate implică deplasarea rolei întinzătoare a curelei cu un levier și apoi eliberarea acesteia în poziție. După înlocuire, dacă problema nu este rezolvată, este necesară dezasamblarea alternatorului.
Pentru a înlocui alternatorul, este necesar ca acesta să fie mai întâi dezasamblat: acest lucru nu este întotdeauna ușor, dată fiind poziția acestei componente. În general, mașina trebuie ridicată de la nivelul solului (amplasând-o pe standurile corespunzătoare și luând toate măsurile de precauție). Uneori este necesară și îndepărtarea unor părți din aripă și din șasiu sau a altor componente accesorii. Bateria trebuie deconectată de la ambele borne, iar cureaua de accesorii trebuie scoasă, conform celor indicate mai sus. Cablul de alimentare trebuie deconectat de la alternator prin slăbirea șuruburilor corespunzătoare.
În acest punct, pentru a înlocui alternatorul, este necesar să acționezi asupra șuruburilor lungi care asigură alternatorul, cu ajutorul unor chei tubulare sau a unei chei fixe, în funcție de poziție. Poate fi util, în caz de dificultate, să pulverizezi cu WD-40 Specialist Penetrant care eliberează piesele cu eficacitate remarcabilă. Formula sa este adecvată și pentru cazuri dificile de gripare și oxidare și este rezistentă la apă. În cazul mașinilor sau a vehiculelor mai vechi, alternatorul poate fi echipat cu un suport cu fantă care acționează ca rolă întinzătoare: aceasta este echipată și cu un șurub care trebuie scos. Alternatorul poate fi apoi scos.
Poți duce alternatorul direct la electricianul auto pentru a verifica problemele existente, însă poți face și singur o verificare și o posibilă reparație. Aceasta implică verificarea rolei și a roții libere. În practică, o tijă introdusă în fantele alternatorului (dacă există) și care menține rola staționară, rotește elicea metalică: aceasta trebuie să poată fi rotită liber într-o direcție și să se blocheze în cealaltă: dacă este blocată în ambele direcții, rola trebuie dezasamblată și verificată starea „roții libere”.
Este folosit un kit special care îți permite să deșurubezi și să extragi rola de pe arborele cu roata liberă. Totul trebuie apoi tratat cu produsul cu multiple utilizări WD-40 și verificat din nou dacă mișcarea roții libere este restabilită. În acest caz, rola este reasamblată și alternatorul poate fi reasamblat.
Dacă avarierea alternatorului este internă sau la nivelul bobinei sau în controlerul de încărcare, componenta trebuie examinată de un electrician auto care va decide dacă alternatorul trebuie reparat sau înlocuit. Pentru a reasambla alternatorul, efectuează pașii de dezasamblare în ordine inversă. Atenție la reasamblarea curelei, verificând introducerea contururilor acesteia în canelurile rolelor și verificând eficiența rolei întinzătoare.
Exonerare a responsabilității
Utilizările indicate și descrise pentru produsele WD-40 au fost furnizate societății WD-40 de către utilizatorii înșiși. Aceste utilizări nu au fost testate de Compania WD-40 și nu constituie o recomandare sau sugestie pentru utilizare de către compania WD-40. Bunul simț ar trebui exercitat ori de câte ori se utilizează produsele companiei WD-40. Respectați întotdeauna instrucțiunile și respectați avertismentele afișate pe ambalaj.
© 2025 WD-40 Company.
Toate drepturile rezervate