Bianca Hau
11 July 2022
Este important să te ocupi de curățarea carburatorului mașinii de tuns iarba, deoarece în marea majoritate a cazurilor, defectarea mașinii de tuns iarba este cauzată de o problemă cu carburatorul sau cu piesele conectate la acesta. De fapt, carburatorul este adevăratul centru nervos al mașinii, din moment ce rolul său este de a amesteca benzina care vine din rezervor cu aer, pentru a forma amestecul adecvat de ambele substanțe (de obicei în raport de 1 – 15), care este apoi transferat la motor pentru a permite funcționarea acestuia. Există mai multe semne care indică o problemă cu carburatorul. Cele mai frecvente includ: motorul nu crește turația atunci când este apăsată accelerația sau funcționează în mod discontinuu și se oprește atunci când este suprasolicitat. În cele mai grave cazuri, mașina de tuns iarba nu pornește deloc. Când se întâmplă acest lucru, va trebui să dezasamblezi carburatorul și să efectuezi o întreținere optimă.
Desigur, înainte de a face acest lucru, este mai bine să se excludă alte cauze posibile, cum ar fi posibila degradare a bujiei, care trebuie, prin urmare, să fie scoasă, curățată sau eventual înlocuită în prealabil, verificând dacă scânteia este regulată. Dacă problema persistă, treci la carburator. Fiecare producător vinde mașini cu diferite soluții tehnice, astfel încât descrierea de aici ar trebui să fie considerată „standard” și va trebui să fie adaptată la modelul tău specific de mașină de tuns iarba.
Înainte de a continua, îți sugerăm spălarea cu precizie a mașinii de tuns iarba, deoarece reziduurile de iarbă tunsă și murdăria prezentă în continuare s-ar putea strecura în zone care nu trebuie contaminate odată ce carburatorul este dezasamblat. De obicei, primul lucru pe care trebuie să-l faci este să îndepărtezi unele carcase ce sunt aproape întotdeauna confecționate din material plastic, lucru ce permite accesul la carburatorul mașinii de tuns iarba și îți ușurează munca.
Carburatorul este conectat la capul pistonului, filtrul de aer, supapa de admisie, tija de comandă și conducta de alimentare cu benzină din rezervor. Mai întâi slăbește șuruburile care fixează capacul filtrului în poziție, apoi scoate-le. Scoate apoi și filtrul și baza sa conectată la carburator. Verifică filtrul, acesta putând fi înlocuit sau curățat în funcție de starea sa. Unele filtre pot fi ușor spălate.
Conducta de benzină este de obicei fixată pe carburator printr-o clemă de arc care trebuie comprimată cu un patent pentru a scoate conducta din carburator. Apoi deconectează cablurile care provin de la maneta de accelerație și de la sistemul automat de reglare a aerului de la capul carburatorului. La unele modele, aceste cabluri sunt introduse într-o placă specială de ghidare, care trebuie îndepărtată prin slăbirea șuruburilor corespunzătoare. Îți sugerăm să faci o fotografie a acestei părți, astfel încât să o poți pune la loc corect după aceea.
Odată ce conducta de benzină a fost deconectată de la celelalte componente externe, carburatorul poate fi scos. De obicei, acesta este fixat pe chiulasă cu două prizoane lungi. La unele modele, acestea sunt aceleași cu cele pe care este introdus filtrul de aer, astfel încât tot ce trebuie să faci este să glisezi carburatorul spre exterior. În alte cazuri, acestea sunt prevăzute cu bolțuri care trebuie slăbite. Câteva pulverizări cu produsul multifuncțional WD-40 facilitează slăbirea prizoanelor.
Primul lucru ce trebuie verificat este starea garniturilor: cea pentru conectarea la cilindru și cea dintre carburator și filtrul de aer (dacă există). Integritatea și funcționalitatea lor sunt foarte importante, deoarece uzura, umflarea sau ruperea conduc întotdeauna la defecțiuni grave ale motorului. Apoi trebuie îndepărtat rezervorul de benzină prin desfacerea șurubului central inferior care îl fixează (ai grijă ca lucrările să se desfășoare deasupra unui recipient de colectare). Partea inferioară a tăvii este adesea murdară cu depuneri și material încrustat: Îți sugerăm să o tratezi cu degresantul cu acțiune rapidă WD-40 Specialist Degreaser care îndepărtează rapid grăsimea, uleiul și murdăria fără a lăsa reziduuri.
Scoate flotorul: scoate axul mic din oțel pe care pivotează, precum și știftul conectat la flotor. Verifică, de asemenea, garnitura tăviței care trebuie deseori înlocuită. Așază totul într-un recipient și pulverizează din abundență produs multifuncțional WD-40, acesta penetrând optim și curățând diversele componente.
Duzele de amestec și ajutajele reglabile se află în interiorul carburatorului. Dacă nu ai aptitudini specifice pentru aceasta, nu le demonta și curăță-le pur și simplu cu aer comprimat. Dacă ai mai multă experiență, le poți dezasambla și curăța trecând o perie de sârmă prin orificiile acestora, având grijă să nu le perforezi.
Odată ce carburatorul este perfect curat, reasamblează-l prin efectuarea inversă a operațiilor de mai sus. Acordă o atenție deosebită poziționării garniturilor, care trebuie lubrifiate cu puțin ulei mineral pentru a evita orice „lipire”. Fii de asemenea atent la conexiunile tijei de acționare ce trebuie tratate cu spray multifuncțional WD-40. Filtrul de aer, care trebuie schimbat aproape întotdeauna, trebuie montat ultimul înainte de a repoziționa carcasele de protecție.
Exonerare a responsabilității
Utilizările indicate și descrise pentru produsele WD-40 au fost furnizate societății WD-40 de către utilizatorii înșiși. Aceste utilizări nu au fost testate de Compania WD-40 și nu constituie o recomandare sau sugestie pentru utilizare de către compania WD-40. Bunul simț ar trebui exercitat ori de câte ori se utilizează produsele companiei WD-40. Respectați întotdeauna instrucțiunile și respectați avertismentele afișate pe ambalaj.
© 2025 WD-40 Company.
Toate drepturile rezervate