Bianca Hau
8 November 2021
Înainte de a aprofunda înlocuirea filtrului de aer al mașinii, trebuie mai întâi să înțelegi că aerul aspirat de motorul mașinii este amestecat cu combustibil pentru a forma raportul corect de volum. Deoarece este esențial să se prevină pătrunderea impurităților în camera de combustie a motorului, există întotdeauna un filtru de aer de admisie situat imediat înainte de galeria de admisie (și în fața debitmetrului la mașinile diesel și turbo-diesel). Majoritatea mașinilor folosesc filtre speciale din hârtie cu o structură tip acordeon, care crește considerabil aria suprafeței de filtrare.
Un filtru de înaltă calitate poate fi recunoscut prin culoare. Dacă are o nuanță gălbuie (nu albă) înseamnă că a fost impregnat cu o rășină sintetică ce nu permite hârtiei de filtru să absoarbă apă și alte chimicale. Există, de asemenea, filtre din bumbac îmbibate în ulei care permit o aspirație și mai bună decât cea obișnuită.
Acestea sunt folosite, în general, la mașini deosebit de puternice.
Bineînțeles, filtrarea implică o depunere progresivă de corpuri străine pe filtru, ceea ce reduce cantitatea de aer care trece prin acesta în timp, având ca rezultat afectarea motorului și defectarea sa. Producătorii de filtre sugerează înlocuirea filtrului de aer al mașinii cel puțin o dată pe an. Producătorii de mașini sugerează înlocuirea acestora mai puțin frecvent. Recomandările medii sunt pentru înlocuirea acestuia la fiecare 30.000 km sau o dată la doi ani.
Odată ce ai localizat cutia care conține filtrul, se recomandă curățarea exteriorului cutiei.
Aceasta operațiune se realizează cu o perie sau cu aer comprimat, pentru a preveni ca praful de la motor să fie transferat la interior în timpul operațiunilor de înlocuire a filtrului.
Cutia filtrului poate fi prevăzută cu două tipuri de închidere: cu șuruburi sau cu cârlige cu arc. În primul caz, slăbește șuruburile și scoate-le folosind produsul multifuncțional WD-40. În al doilea caz, desfă cârligele. Ridică partea de capac la care este conectată conducta de admisie a aerului, astfel încât filtrul să fie expus. Ridică ușor filtrul și scoate-l. Uneori, garnitura filtrului este blocată de-a lungul marginii, devenind dificil de scos: folosește o șurubelniță pentru a desprinde complet garnitura de pe margini.
Interiorul cutiei de filtru trebuie curățat bine pentru a elimina orice reziduuri. Acest lucru se poate realiza folosind un pistol cu aer comprimat. Dacă folosești aer comprimat, se recomandă acoperirea deschiderii cutiei către motor cu o lavetă, pentru a împiedica reziduurile să pătrundă în motor. La mașinile diesel sau turbo-diesel, acoperirea este necesară și din cauza existenței debitmetrului ce este conectat la unitatea de comandă electronică, imediat după filtru. Deoarece aceasta este o componentă foarte sensibilă și delicată, nu trebuie expusă la jet puternic de aer comprimat.
Noul filtru poate fi introdus acum în cutie, având grijă să nu deformezi sau să strivești forma de „acordeon” a hârtiei.
Filtrele sunt de obicei marcate cu o săgeată ce indică direcția fluxului de aer. În jurul marginii filtrului se află o garnitură care trebuie fixată cu atenție pe marginea cutiei. Poziționarea corectă a acesteia este esențială astfel încât să nu intre alt aer în cutie decât cel care trece prin filtru. Filtrele foarte mari pot avea picături de adeziv de-a lungul garniturii pentru a ajuta la menținerea filtrului întins strâns în poziție.
După introducerea filtrului, pune la loc capacul cutiei și fixează-l cu șuruburile sau cârligele sale. Pulverizarea unei cantități mici de produs multifuncțional WD-40 pe acestea, după închidere, ajută la menținerea lor curată și în perfectă stare de funcționare pentru data viitoare. Filtrul vechi poate fi aruncat alături de deșeurile obișnuite.
Așa cum s-a menționat deja, mașinile diesel au un debitmetru care măsoară volumul de aer de admisie. Acesta este un instrument extrem de sensibil și delicat ce nu trebuie curățat decât cu un echipament adecvat. Totuși, poate avea nevoie de curățare după un anumit număr de kilometri. Poți face acest lucru îndepărtând manșonul în care este introdus senzorul și decuplând conexiunea de la unitatea centrală de comandă. Aplică puțin solvent lichid special, ținând recipientul vertical (de la o anumită distanță și cu o forță mică). Lasă să se usuce perfect înainte de reasamblare. Cea mai bună soluție este ca această operațiune să fie efectuată într-un service dotat corespunzător.
Exonerare a responsabilității
Utilizările indicate și descrise pentru produsele WD-40 au fost furnizate societății WD-40 de către utilizatorii înșiși. Aceste utilizări nu au fost testate de Compania WD-40 și nu constituie o recomandare sau sugestie pentru utilizare de către compania WD-40. Bunul simț ar trebui exercitat ori de câte ori se utilizează produsele companiei WD-40. Respectați întotdeauna instrucțiunile și respectați avertismentele afișate pe ambalaj.
© 2025 WD-40 Company.
Toate drepturile rezervate