Bianca Hau
18 October 2021
În ciuda faptului că mașinile moderne nu mai sunt susceptibile la rugină așa cum erau înainte. mulțumită numărului mare de inserții sintetice și utilizării de materiale de protecție și de izolație speciale, pericolul pândește în continuare după colț. Prin urmare, este în interesul nostru să luăm măsuri la timp și, dacă este posibil, să împiedicăm apariția ruginii. Să aruncăm o privire asupra principalelor măsuri ce pot fi luate. Acestea măsuri se iau în funcție de cât de grave sunt sau se așteaptă a fi daunele cauzate de rugină. Din acest articol vei afla care sunt pașii pentru îndepărtarea ruginii.
Prima activitate, de bază, este o examinare atentă și meticuloasă a tuturor componentelor metalice ale caroseriei ce ar putea fi cel mai mult afectate de rugină. În general, părțile cele mai expuse riscului de rugină sunt acelea în care ajunge noroi, pământ și de alte materiale diverse în timpul condusului. Aceasta înseamnă că toate componentele contururilor de aripă de lângă roți, partea frontală a mașinii și partea inferioară din spate. La un risc particular sunt expuse în aceste zone componentele îndoite sau pliate, dar și cele turnate și zonele de sub garnituri, unde foaia de tablă nu se usucă la fel de repede ca piesele neacoperite. În funcție de ceea ce identifici, poți acționa în moduri diferite.
Pe aceste piese, odată ce s-a confirmat că rugina nu a afectat deja metalul, este suficientă tratarea zonei cu produsul cu multiple utilizări WD-40, care elimină petele, protejează metalul împotriva ruginii și coroziunii, penetrează și lubrifiază componentele blocate și elimină și protejează orice suprafață împotriva umidității.
Produsul acționează și asupra petelor de gudron, care pot și acestea dăuna caroseriei. În orice caz, orice suprafață care pare a fi expusă riscului poate fi tratată cu același produs pentru a-i prelungi cât mai mult perioada în care se află în stare bună.
Odată ce rugina a afectat, totuși, metalul, cauzând ridicare și desprinderea vopselei, este nevoie de o acțiune ce necesită mai multă energie și atenție. Mai întâi, componentele trebuie izolate de părțile din jur cu bandă de hârtie și cu foi poziționate corespunzător. Folosește șmirghel cu granulație mediu-fină (granulație 120-240) pentru a acționa pe zonele în cauză până ajungi la metal, îndepărtând toată rugina și vopseaua desprinsă. Apoi curăță cu o lavetă. Dacă există zone cu rugină ce nu pot fi șmirgheluite, se recomandă aplicarea unui „convertor” de rugină care se combină cu rugina pentru a forma un produs de protecție. Pașii următori nu se modifică.
Folosind o spatulă flexibilă din oțel adaugă chit în punctele unde ai folosit șmirghel pentru a nivela suprafața. Atunci când chitul este întărit complet, șmirgheluiește folosind hârtie abrazivă cu granulație 200-240. La final, după ce ai curățat bine zona, se pot aplica două straturi succesive de grund prin pulverizare. Grundul trebuie aplicat pe zonele chituite, continuând aplicarea până spre zonele acoperite de bandă, pentru a nu crea o „treaptă” vizibilă și dificil de uniformizat la finalizarea lucrării. Grundul trebuie, de asemenea, șmirgheluit, însă cu hârtie abrazivă extra-fină (nr. 600-800) până la obținerea unei suprafețe perfect netede și continue. În acest punct, suprafața poate fi curățată cu o lavetă, iar hârtia adezivă trebuie îndepărtată.
Dacă suprafața afectată de rugină este mică, mașina poate fi revopsită folosind vopsea spray de aceeași culoare cu mașina (dacă suprafața este mai mare, se recomandă vopsirea mașinii la o vopsitorie, deoarece vopseaua spray nu va face față). Pulverizează suprafața de câteva ori, începând dinspre exteriorul suprafeței și finalizând după terminarea zonei. Lasă să se usuce între straturi și aplică un al doilea și apoi un al treilea strat. Când ai terminat, îndepărtează hârtia de mascare.
Când vopseaua este perfect uscată, trebuie efectuate două operațiuni de finisare importante: primul, un strat de pastă abrazivă se aplică folosind o lavetă din bumbac, apoi o ceară de lustruit. Astfel, partea retușată se va potrivi perfect cu zona din jur, atât vizual cât și tactil. Ultimul pas este aplicarea unui strat de lac protector transparent pe partea retușată, folosind din nou un tub spray. Acesta are o funcție dublă: de mascare a suprafeței lustruite și de creare a unei bariere puternice împotriva acțiunii factorilor de mediu și cu scopul protejării împotriva ruginii. Se recomandă folosirea vopselelor (spray) care se întăresc bine și sunt de lungă durată
Exonerare a responsabilității
Utilizările indicate și descrise pentru produsele WD-40 au fost furnizate societății WD-40 de către utilizatorii înșiși. Aceste utilizări nu au fost testate de Compania WD-40 și nu constituie o recomandare sau sugestie pentru utilizare de către compania WD-40. Bunul simț ar trebui exercitat ori de câte ori se utilizează produsele companiei WD-40. Respectați întotdeauna instrucțiunile și respectați avertismentele afișate pe ambalaj.
23 October 2020
© 2025 WD-40 Company.
Toate drepturile rezervate