Bianca Hau
17 January 2023
Configurarea unui vehicul constă într-o serie de ajustări făcute asupra mașinii cu scopul de a îmbunătăți performanța acesteia pe un anumit tip de cale de rulare. În particular, putem acționa asupra a trei elemente diferite: anvelopele, unghiurile de direcție și, în cele din urmă, suspensiile. Anvelopele sunt punctul de contact dintre vehicul și suprafața drumului, prin urmare, o ținută bună de drum depinde, cu siguranță, de starea cauciucului. Pentru a avea o mașină care își menține fidel traiectoria stabilită de conducătorul auto, anvelopele nu trebuie să fie perfect perpendiculare pe sol, ci trebuie să respecte un anumit unghi (definit de producător) atunci când sunt îndreptate în diferitele direcții: prin urmare ne referim la unghiurile de direcție. În cele din urmă, pe lângă unghiurile menționate mai sus, se adaugă reglaje ale acelor structuri care conectează roțile la mașină, mai exact, suspensiile. Citește în continuarea despre cum poți îmbunătăți tinuta de drum a mașinii.
Pentru a începe lucrul la mașină într-o manieră mai comodă, este necesar să ridici mașina, folosind un cric.
Continuă apoi cu scoaterea prizoanelor, folosind un produs super degripant WD-40 Specialist Penetrant! Acesta va penetra rapid, eliberând mecanismele cu mare eficiență: lasă să acționeze câteva secunde și apoi poți continua cu desfacerea prizoanelor.
Odată ce ați finalizat acest pas, urmează scoaterea roții, ceea ce îți va permite să vezi mai bine sistemul de suspensie.
Pentru a facilita și mai bine lucrul, evitând deteriorarea filetului amortizoarelor, îți recomandăm să folosești produsul degresant WD-40 Specialist Degreaser!
Fiind un produs pe bază de solvenți, acesta permite îndepărtarea unsorii, a uleiului și a prafului, fără a lăsa reziduuri.
Folosește-l pe suprafața afectată, lasă să acționeze și apoi clătește.
Există diferite tipuri de sisteme de suspensii, împărțite în mare în două categorii: cele complet reglabile, în care există posibilitatea să decizi atât înălțimea, cât și pre-tensionarea arcului separat sau cele care au o singură piuliță inelară cu ajutorul căreia se modifică ambele reglaje la nivelul arcului.
În majoritatea cazurilor, vei găsi o piuliță inelară și o contra-piuliță sub arc, pentru a obține o blocare optimă.
Începe prin desfacerea piuliței inelare inferioare pentru a regla înălțimea, apoi rotește amortizorul pentru a-l înfileta sau desfileta, iar la final repoziționează piulița în punctul inițial.
Folosind piulița inelară superioară, în schimb, vei regla pre-tensionarea arcului. Odată ce ai terminat reglajul, folosește contrapiulița pentru o blocare perfectă.
Folosirea uneltei corecte pentru strângerea piulițelor inelare este esențială (unealta în cauză este denumită cheie de reglare pentru piulițe inelare), nu riscați ca acestea să se slăbească, ar fi extrem de periculos, așa că acordă o atenție sporită!
În ceea ce privește reglarea pre-tensionării arcului, va trebui să folosești două chei fixe, astfel: slăbește piulița inelară de blocare, folosește piulița inelară superioară pentru a stabili reglajul și apoi, folosind cele două chei, strânge toate elementele de fixare.
Este foarte important ca amortizoarele de pe aceeași osie să aibă aceeași înălțime, prin urmare numără de câte ori ai rotit piulița pe ambele părți.
Poți folosi un marker pentru a te raporta la marcaj.
Dacă ai rotit piulița de 5 ori la nivelul amortizorului stânga față, va trebui să realizezi același număr de rotiri și pe partea dreaptă față. Acest lucru este valabil și pentru partea din spate: dacă strângi sau desfaci piulița inelară cu 7 ture pe partea stângă spate, va trebui să realizezi același număr de ture pe partea dreaptă spate.
Dacă există în dotarea amortizoarelor, pe partea superioară a acestora vei observa posibilitatea de a modifica duritatea amortizorului: rotește în sens orar sau anti-orar pentru a o alege pe cea pe care o preferi, menținând și în acest caz o duritate egală între amortizoarele de pe aceeași osie!
Un lucru foarte important înainte de a monta la loc janta, dat fiind că ai folosit produse lubrifiante în apropierea discurilor de frână, îți recomandăm să folosești un produs pentru curățarea frânelor de motocicletă, acest fiind capabil să îndepărteze orice reziduuri și să garanteze o performanță excelentă, încă de la prima frânare, în deplină siguranță.
În acest punct, mașina ta este gata să ia drumurile cu asalt, conform reglajelor pe care ai decis să le faci!
Exonerare a responsabilității
Utilizările indicate și descrise pentru produsele WD-40 au fost furnizate societății WD-40 de către utilizatorii înșiși. Aceste utilizări nu au fost testate de Compania WD-40 și nu constituie o recomandare sau sugestie pentru utilizare de către compania WD-40. Bunul simț ar trebui exercitat ori de câte ori se utilizează produsele companiei WD-40. Respectați întotdeauna instrucțiunile și respectați avertismentele afișate pe ambalaj.
18 November 2022
23 November 2021
13 October 2021
© 2025 WD-40 Company.
Toate drepturile rezervate