Bianca Hau
11 August 2021
Există diverse motive pentru care poate fi nevoie să realizezi înlocuirea cablului de frână al bicicletei. De obicei este necesar din cauza uzurii sau ruperii acestuia. Cablurile de frână ale bicicletei sunt confecționate din fire împletite de oțel și sunt foarte rezistente. Aceste cabluri la un capăt au terminație metalică, aceasta putând fi sferică sau cilindrică, permițând cablului să se conecteze ferm la maneta de frână. Cablul este supus unor tensiuni considerabile și, mai devreme sau mai târziu, poate prezenta semne de uzură. Cablurile se uzează, de obicei, în apropierea clemei care le conectează la frâne sau la capul terminal de cablu. De asemenea se pot uza sau rupe de-a lungul traseului din cămașa cablului. O altă problemă frecventă se găsește la bicicletele care nu au fost utilizate mai multe luni, ale căror cabluri de frână și manșoane nu au fost uscate și lubrifiate corespunzător în momentul depozitării. În aceste cazuri, oxidarea poate să apară în interiorul cămășii: cablul nu glisează bine, frânarea devine greoaie și levierul este dificil de acționat. În aceste situații, cablurile trebuie înlocuite și, uneori, la fel și manșoanele.
Biciclete al căror sistem de frânare este bazat pe cabluri de oțel (și, prin urmare, nu este hidraulic) pot avea trei tipuri de frâne:
Acest lucru nu implică diferențe speciale din punctul de vedere al modului în care se realizează înlocuirea cablului de frână al bicicletei. Doar tipurile de conexiuni la frână sunt diferite. Tipurile de regulatoare din apropierea manetei sau a frânei (sau a ambelor) pot fi, de asemenea, diferite.
Primul pas este să slăbești clema de frână: la versiunile de frână tip caliper sau V-brake, clema se află pe frâna propriu-zisă. În timp ce la versiunea tip cantilever, aceasta este „flotantă” și constă din clemă plus arcul care primește un al doilea cablu care acționează cei doi saboți cu arc. Odată ce cablul a fost scos din clemă, maneta frânei poate fi deplasată și capul terminal de cablu este expus. Prin rotirea regulatorului de pe manetă și a inelului său de blocare astfel încât canalele acestora să fie aliniate, partea de cablu poate fi scoasă cu tot cu capul terminal și apoi cablul poate fi scos complet din cămașă.
După examinarea cămășii și după ce te-ai asigurat că nu sunt probleme, poți introduce cablul nou. În acest timp, îți sugerăm aplicarea unei cantități generoase de lubrifiant antifricțiune WD-40 Specialist Dry PTFE de-a lungul cablului, care oferă o lubrifiere excelentă și protecție prin reducerea frecării cablului în interiorul cămășii și este ideal pentru componente sau mecanisme expuse la apă.
Când introduci cablul în cămașă, așază partea cu capul terminal în locașul corespunzător al manetei de frână, apoi rotește regulatorul și piulița sa inelară într-o poziție astfel încât cele două canale ale acestora să nu coincidă, pentru a împiedica ieșirea cablului de frână. Asigură-te de asemenea că poziționezi capul cămășii pe manetă și pe regulatoarele de frână.
Cablul de frână pentru bicicletă iese din partea inferioară a cămășii. Partea sa finală (spre frână) poate avea un tub metalic curbat care îl conectează la frâna propriu-zisă. Astfel încât cablul să nu exercite prea multă frecare în interiorul cămășii propriu-zise. Cablul trebuie introdus în clema de frână (slăbită anterior). Înainte de strângerea clemei, cei doi saboți trebuie strânși unul față de celălalt, aducându-i mai aproape de jantă. Menținând frâna în această poziție, strânge clema cu șurub, blocând astfel cablul. După aceasta, taie cablul la 3-4 cm mai jos de clemă. Asigură-te că utilizezi un dispozitiv de tăiere bun care taie curat și precis pentru a evita destrămarea împletiturii de oțel.
Introdu capătul metalic special la capătul tăiat al cablului, care trebuie apoi ușor deformat, strângându-l cu un colier pentru a evita alunecarea acestuia. După ce ai terminat, verifică frâna rotind roata suspendată (cel mai bine cu bicicleta pe un stand), verificând atât frânarea, cât și distanța saboților față de jantă. Dacă este necesar, reglează poziția acestora (diferită în funcție de tipul de frână a bicicletei).
Exonerare a responsabilității
Utilizările indicate și descrise pentru produsele WD-40 au fost furnizate societății WD-40 de către utilizatorii înșiși. Aceste utilizări nu au fost testate de Compania WD-40 și nu constituie o recomandare sau sugestie pentru utilizare de către compania WD-40. Bunul simț ar trebui exercitat ori de câte ori se utilizează produsele companiei WD-40. Respectați întotdeauna instrucțiunile și respectați avertismentele afișate pe ambalaj.
© 2025 WD-40 Company.
Toate drepturile rezervate